Nordea kåret til best på Private Banking i Norge

For tredje året på rad mottar Nordea Private Banking Norge prisen «PWM Best Private Bank – Norway». Prisen deles ut av PWM The Banker, et magasin i Financial Times-gruppen.

- Vi er glade for å få en bekreftelse på at de tjenester vi tilbyr for våre Private Banking kunder er av høy kvalitet og internasjonal standard. Det har også en skjerpende effekt i den forstand at vi selvsagt ønsker å tilby minst like bra tjenester og verdiskapning i tiden som kommer, sier Torsten Østensen, leder av Private Banking i Nordea Norge.

Kåringen er basert på blant annet vekst- og resultatmålinger, kundetjenester, kundetilfredshetsmålinger, og hvordan man tilpasser porteføljeforvaltning, aktiva allokering og produktstrategi for å møte investorenes skiftende behov og holdning til risiko. Aktørene blir vurdert av et globalt ekspertpanel.
- Nordea Private Banking jobber med mange innovative og spennende tjenestekonsepter, som også vil være spennende for neste generasjon. Denne prisen er med på å videreutvikle tjenester i Private Banking, det er mye inspirasjon å hente hos våre likesinnede i andre land. Gode kundeopplevelser og verdiskapning er våre viktigste fokusområder, sier Østensen.

For mer informasjon:

Synne Ekrem, senior kommunikasjonsrådgiver Nordea Norge, mobil 997 67 996

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com