Nordea kvartalsrapport 22. august 2001

Nordea kvartalsrapport 22. august 2001 Velkommen til en pressekonferanse onsdag 22. august, der Nordeas kvartalsrapport vil bli presentert. Rapporten vil bli frigitt før lunsj. Det vil bli avholdt en pressekonferanse i Stockholm kl. 12.30 lokal tid. Den vil bli overført via satellitt (detaljer nedenfor) til København og Oslo kl. 12.30 (lokal tid) og til Helsinki kl. 13.30 (lokal tid). Steder: Stockholm: Smålandsgatan 24 København: Strandgade 3 Oslo: Middelthunsgt. 17, Majorstuen Helsinki: Aleksanterinkatu 36 B Konsernsjef Thorleif Krarup og finansdirektør Arne Liljedahl vil presentere og gi kommentarer om rapporten. Pressekonferansen vil holdes på engelsk. Pressekonferansen vil også overføres live på Internett på www.nordea.com. Pressekonferansen vil TV-overføres via satellitten Sirius 2 på 5 grader øst. Downlink 12590.500 V for pressekonferansen og downlink 12599.500V for PowerPoint-presentasjonen. FEC 3/4, symbolrate 6.111, lydkanal 1. For ytterligere informasjon: Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 8611 Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 7852 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/16/20010816BIT00620/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/16/20010816BIT00620/bit0001.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com