Nordea kvartalsrapport 22. oktober

Nordea kvartalsrapport 22. oktober Nordea vil presentere resultatene for tredje kvartal tirsdag 22. oktober. Pressekonferanse Det vil bli holdt en pressekonferanse i Stockholm kl. 12.30. Stedet er Smålandsgatan 24. Lars G Nordström, konsernsjef og Arne Liljedahl, konserndirektør finans vil på pressekonferansen presentere og kommentere rapporten. Pressekonferansen holdes på engelsk og vil overføres direkte på Internett på www.nordea.com. Lysbildepresentasjonen vil også gjøres tilgjengelig på www.nordea.com. Analytikerpresentasjon Det vil bli holdt en analytikerpresentasjon i Stockholm kl. 14.45. Stedet er Smålandsgatan 24. Lars G Nordström, konsernsjef, Arne Liljedahl, konserndirektør finans og Carl-Johan Granvik, konserndirektør kreditt- og risikokontroll, vil presentere og kommentere rapporten. Lysbildepresentasjonen vil gjøres tilgjengelig på www.nordea.com. Internasjonal telekonferanse for analytikere En internasjonal telekonferanse for analytikere vil finne sted 17.00 sentraleuropeisk tid med Lars G Nordström, konsernsjef, Arne Liljedahl, konserndirektør finans, Carl-Johan Granvik, konserndirektør kreditt og risikokontroll og Sigurd Carlsen, leder for investorkontakt. Ring +44 (0)20 8781 0577 for å delta. Du bes registrere deg minst 10 minutter før telekonferansen begynner. Passordet for konferansen er: Nordea. Et opptak av konferansen vil være tilgjengelig til og med 30. oktober. Ring +44 (0) 20 8288 4459 for å høre den. Opptakskode 463332. Anlalytikerpresentasjon i London Onsdag 23. oktober er Nordea Securities vert for en analytikerpresentasjon i London med Arne Liljedahl, konserndirektør finans, Carl-Johan Granvik, konserndirektør kreditt- og risikokontroll og Sigurd Carlsen, leder for investorkontakt. Vennligst møt opp kl. 11.45. Presentasjonen begynner kl. 12.00. Presentasjonen, inkludert spørsmål og svar, er forventet å vare en time og vil bli etterfulgt av lunsj. Sted Great Eastern Hotel, Great Eastern Room Liverpool Street, London EC2M 7QN Hvis du ønsker å delta på London-presentasjonen, vennligst registrer deg hos Karina Christensen, Nordea Securities Ltd., faksnummer: +44 (0)20 7630 4870, telefon: +44 (0)20 7808 5760 eller e-post: karina.christensen@nordeasecurities.com For ytterligere informasjon: Erik Evrén, leder av Group Media Relations, +46 8 614 8611 Sigurd Carlsen, leder av Investor Relations, +46 8 614 7852 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/16/20021016BIT00680/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/16/20021016BIT00680/wkr0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com