Nordea lanserer betaling med Fitbit og Garmin-klokker

Nå kan du som Nordea kunde betale raskt, enkelt og sikkert i butikk hvis du har en Fitbit eller Garmin-klokke på håndleddet.

Nordea lanserer nå en løsning for kontaktløs betaling med Fitbit- og Garmin sportsklokker. Tjenesten vil være tilgjengelig for alle kunder med bank- eller kredittkort fra Nordea. Løsningen fungerer i alle butikker som tilbyr kontaktløse betalinger, som er flere titalls tusen steder rundt om i Norge.

– Nå kan kundene dra på treningssenteret, ta seg en løpetur eller bare gå en tur og handle på vei hjem uten å ta med seg hverken lommebok eller mobil. Vi synes det er stor stas å kunne tilby kundene våre en enkel og raskt betalingsløsning i samarbeid med Mastercard, Visa, Fitbit og Garmin, sier John Sætre, leder for personmarkedet i Nordea Norge.

– Vi ser at markedet modnes raskt og stadig flere går over til kontaktløs betaling. Vi er glade for å få være med å utvikle dette markedet sammen med Nordea, sier Marcus Bjärneroth, markedsdirektør i Norden for Garmin.

Denne lanseringen er en del av vår digitale satsning på å tilby kundene våre bedre digitale tjenester. Før sommeren vil vi også lansere Nordea Wallet, en digital lommebok som gir kortkundene en god oversikt over eget forbruk, samt muligheten til å samle kvitteringer på et sted. Med Nordea Wallet kan kunden også enkelt selv registrere kortene sine i betalingsløsninger som Fitbit og Garmin. Vi jobber med å legge til flere funksjoner som kan være nyttige for kundene våre.

Les mer om hvordan du kommer i gang med Fitbit Pay og Garmin Pay her.

For mer informasjon:

Synne Ekrem, kommunikasjonssjef i Nordea Norge, mobil 99 76 79 96

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com