Nordea lanserer nettbank-tjenester i Litauen

Nordea lanserer nettbank-tjenester i Litauen Nordea lanserer nå nettbank-tjenester i Litauen. Bedriftskundene kan nå utføre betalinger og andre banktjenester online. Tjenesten vil bli tilgjengelig for personkundene til høsten. "Nordeas enkle og sikre nett-tjenester er nå tilgjengelig i alle de baltiske landene og Polen ved siden av de nordiske landene", sier Bo Harald, ansvarlig for Electronic Banking and e-Business. "Spesielt bedriftskunder drar fordel av dette fordi tilgang til nettbank- tjenestene i Finland og de baltiske landene krever kun en pålogging og de samme Solo-kodene." Nordeas nettbank-tjenester ble introdusert i Estland juni 2000, i Latvia april 2001 og i Polen oktober 2001. WAP-tjenesten er allerede tilgjengelig i Estland, Latvia og Polen og vil bli introdusert i Litauen i løpet av høsten. Nordea har to bankkontorer i Vilnius som tilbyr en hel rekke av finansielle tjenester til person- og bedriftskunder. I tillegg har Nordea et leasing-selskap i Litauen, Nordea Finance Lithuania. For mer informasjon: Bo Harald, leder av Electronic Banking, +358 9 165 42256, +358 50 64101 Petri Loikkanen, leder av Nordea Bank Lithuania, +370 2 361 301, +370 87 88863 Liisa Laine, Media Relations, +358 9 165 42655, +358 50 66839 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/02/20020502BIT00800/wkr0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com