Nordea legger frem resultatet for fjerde kvartal og året 2013 onsdag 29. januar 2014

Pressemeldingen vil bli offentliggjort rundt kl. 07.00 CET.

Pressekonferanse
Tid: 09.00 CET
Sted: Regeringsgatan 59, Stockholm

Konsernsjef Christian Clausen presenterer resultatene og svarer på spørsmål.
Presentasjonen gis på engelsk og kan følges direkte på www.nordea.com der også presentasjonsmaterialet blir publisert. Etter presentasjonen vil Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, og Ari Kaperi, Group CRO, svare på spørsmål. Denne delen kan følges som webcast.

Internasjonal telefonkonferanse for analytikere
Tid: 14.30 CET
For å delta, ring:+44(0)20 3427 1918, kode 5567988# senest ti minutter før (14.20 CET).

Christian Clausen, konsernsjef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, og Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, deltar. Etter en kort presentasjon fra ledelsen følger en mer detaljert del med spørsmål og svar.

Et opptak av telefonkonferansen vil bli lagt ut på www.nordea.com etter konferansen. Opptaket vil være tilgjengelig til og med 9. februar på telefon +44 (0) 20 3427 0598, kode 5567988#.

Presentasjon for analytikere og investorer i London 30. januar
Tid: 12.30 lokal tid
Sted: The Savoy, The Strand, London, WC2R 0EU

Christian Clausen, konsernsjef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, Andreas Larsson, Senior IR Officer og Emma Nilsson, IR Officer, deltar. Presentasjonen med spørsmål og svar forventes å vare rundt én time. Det vil bli servert lunsj.
For å delta, vennligst kontakt: Catherine Pamplin at J.P.Morgan på e-post, catherine.pamplin@jpmorgan.com

For mer informasjon:
Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, +46 8 614 7880
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, 40200210

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com