Nordea legger frem resultatet for fjerde kvartal og for året 2012 onsdag 30. januar 2013 - nytt opplegg

Pressemeldingen vil bli offentliggjort rundt kl. 07.00 CET.

Pressekonferanse Tid: 09.30 CET Sted: Regeringsgatan 59, Stockholm

Konsernsjef Christian Clausen presenterer resultatet og svarer på spørsmål på en pressekonferanse, som i første rekke er beregnet på journalister.

Analytikerkonferanse Tid: 12:00 CET Sted: Regeringsgatan 59, Stockholm

Christian Clausen, konsernsjef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, and Ari Kaperi, Group CRO, leder møtet med analytikerne.

Begge presentasjonene gis på engelsk og kan følges direkte på www.nordea.com der også presentasjonsmaterialet blir publisert.

Internasjonal telefonkonferanse for analytikere Tid: 14.30 CET
For å delta: ring +44 (0)20 7136 2050, kode 9443408# senest ti minutter før (14.20 CET).

Christian Clausen, konsernsjef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, og Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, deltar. Etter korte presentasjoner fra ledelsen følger en mer detaljert del med spørsmål og svar.

Et opptak av telefonkonferansen vil bli lagt ut på www.nordea.com etter konferansen. Opptaket vil være tilgjengelig til og med 5. februar på telefon +44 (0) 20 3427 0598, kode 9443408#.

Presentasjon for analytikere og investorer i London 31. januar Tid: 12.30 lokal tid
Sted: Goldman Sachs
Peterborough Court, 133 Fleet St, EC4A London
Room 10D

Christian Clausen, konsernsjef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, Andreas Larsson, Senior Investor Relations Officer, og Emma Nilsson, Investor Relations Officer, deltar. Presentasjonen med spørsmål og svar forventes å vare rundt én time.
For å delta, vennligst kontakt: Nicole Campbell-Gibbs, Nicole.Campbell-Gibbs@gs.com

For mer informasjon:
Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, +46 8 614 7880
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, 40200210

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com