Nordea Life & Pensions fremtidige struktur på plass

Nordea Life & Pensions fremtidige struktur på plass Nordea meldte den 30. oktober om dannelsen av et nytt forretningsområde, Asset Management & Life, under ledelse av Christian Clausen. Det nye forretningsområdet ble opprettet gjennom en fusjon av Asset Management og Life Insurance and Pensions. Fra og med i dag vil Seppo Ilvessalo lede Life & Pensions, en ny enhet innen Nordea Asset Management & Life. Jukka Venäläinen er utnevnt til leder for Life & Pensions, Finland, mens Michael Brag, Jørund Vandvik og Gunnar Andersson vil fortsette som ledere for Life & Pensions i henholdsvis Danmark, Norge og Sverige. Etter endringene består Asset Management & Life av seks forretningsenheter: Investment Management, Life & Pensions, Investment Funds, Long Term Savings & Life, Nordic Private Banking og European Private Banking. Life & Pensions inkluderer Tryg Pension (Danmark), Vesta Pensjon (Norge), Livia (Sverige), Nordea Life Finland (Finland), Nordea Zycie (Polen) samt virksomhetene i Luxembourg og på Isle of Man. Det er planlagt å markedsføre Life & Pensions' aktiviteter under Nordeas merkevare. For mer informasjon: Christian Clausen, leder for Asset Management & Life +45 33 33 15 00 Bjarne Rostbøll Christiansen, communications officer +45 33 33 10 79 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00390/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/17/20011217BIT00390/bit0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com