Nordea Markets styrker sin trading-organisasjon på svenske derivater

Nordea Markets styrker sin trading- organisasjon på svenske derivater Nordea Markets har ansatt Johan Hedengren som sjefdealer med ansvar for SEK-swaps. Hedengren kommer fra Swedbank Markets, hvor han hadde en lignende stilling. Samtidig er Daniel Johansson ansatt som seniordealer i svenske renteswaps. Han kommer også fra Swedbank Markets. De kommer begge to til å arbeide i København. Nyansettelsene understreker Nordea Markets' målsetting om å styrke sin trading-organisasjon ytterligere innenfor svenske derivater. Ytterligere opplysninger: David Reinhardt, sjef for Derivatives & Credit Trading, +45 33 33 19 93 Anne Thommesen, Media Officer, +45 33 33 12 35 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/04/20010704BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/04/20010704BIT00520/bit0001.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com