Nordea og byen Vilnius undertegner to låneavtaler

Nordea og byen Vilnius undertegner to låneavtaler Nordea Bank og de lokale myndighetene i Vilnius, Litauen har undertegnet avtaler om to lån på totalt rundt EUR 12,7 millioner. Nordea vant anbudskonkurransen som låntakeren la ut. Det ene lånet er på EUR 6,87 millioner og det andre på EUR 5,79 millioner. Løpetiden på begge lånene er sju år. Lånene skal benyttes til å finansiere utvikling av infrastrukturen i Vilnius. - Samarbeidet med Vilnius by styrker vår posisjon som en viktig finansinstitusjon i det litauiske markedet, sier Petri Loikkanen, leder av Nordea Lithuania. Mer informasjon: Petri Loikkanen, Nordea Lithuania, +370 2 361 301, +370 687 888 63 Seija Turpeinen, Media Relations Finland, +358 9 165 42652 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT01110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT01110/wkr0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com