Nordea oppretter et Vesa Vainios professorat i komparativ skattelov

Nordea oppretter et Vesa Vainios professorat i komparativ skattelov Et Nordea-legat, "Vesa Vainios professorat i komparativ skattelov" , vil bli opprettet ved universitetet i Helsinki. "Styret har bestemt å donere EUR 1,5 millioner til finansieringen av et professorat til ære for Vesa Vainio og hans bidrag til opprettelsen av Nordea", sa styreformann Hans Dalborg, på Nordeas generalforsamling onsdag. "Med donasjonen ønsker Nordea å vise sin takknemlighet for det arbeidet Vesa Vainio har gjort både som konsernsjef for tidligere Merita Bank og som styremedlem og styreformann. Professoratet vil styrke det nordiske samarbeidet og vil være en fordel for Nordea og andre nordiske organisasjoner". Universitetet i Helsinki er Finlands ledende institusjon for forskning og høyere juridisk utdannelse, Hensikten er å gi gjesteprofessorat til fremstående nordiske eller internasjonale forskere innen komparativ skattelov. I løpet av oppholdet skal forskningen fokusere på områder som er viktige for utviklingen av internasjonal skattelov, og med spesiell fokus på nordiske skattespørsmål. For mer informasjon: Erik Evrén, Media Relations, +46 8 614 8611 Kari Suominen, Group Legal +358 9 165 42 060 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/24/20020424BIT01530/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/24/20020424BIT01530/wkr0002.pdf

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com