Nordea presenterer resultat for 1. kvartal 2013 onsdag 24. april

Pressemeldingen vil bli offentliggjort cirka klokken 07.00 CET.

Pressekonferanse
Tid: 09.30 CET
Sted: Regeringsgatan 59, Stockholm

Konsernsjef Christian Clausen presenterer resultatene og svarer på spørsmål. Presentasjonen gis på engelsk og kan følges direkte på www.nordea.com der også presentasjonsmaterialet blir publisert.

Internasjonal telefonkonferanse for analytikere
Tid: 14.30 CET
For å delta: ring +44 (0)20 3427 1912, kode 6639674# senest ti minutter før (14.20 CET).

Christian Clausen, konsernsjef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, og Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, deltar. Etter korte presentasjoner fra ledelsen følger en mer detaljert del med spørsmål og svar.

Et opptak av telefonkonferansen vil bli lagt ut på www.nordea.com etter konferansen. Et opptak vil også være tilgjengelig frem til 1. mai på telefon +44 (0) 20 3427 0598, kode 6639674#.

Presentasjon for analytikere og investorer i London 25. april
Tid: 12.30 lokal tid
Sted: The Langham Hotel, 1C Portland Place, Regent Street, London W1B 1JA

Christian Clausen, konsernsjef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, Andreas Larsson, Senior IR officer og Emma Nilsson, IR officer, deltar. Presentasjonen med spørsmål og svar forventes å vare rundt én time.

For å delta, vennligst kontakt: Alicia von Sobbe-Grimberg i Credit Suisse på e-post, alicia.vonsobbe-grimberg@credit-suisse.com

For mer informasjon:
Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, +46 8 614 7880
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, 40200210

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com