Nordea presenterer resultat for 2. kvartal 2013 onsdag 17. juli

Pressemeldingen vil bli offentliggjort cirka klokken 07.00 CET.

Pressekonferanse
Tid: 10.00 CET
Sted: Regeringsgatan 59, Stockholm

Konsernsjef Christian Clausen presenterer resultatene og svarer på spørsmål.
Presentasjonen gis på engelsk og kan følges direkte på www.nordea.com der også presentasjonsmaterialet blir publisert. Etter presentasjonen vil Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, og Ari Kaperi, Group CRO, svare på spørsmål. Denne delen kan også følges som webcast.

Internasjonal telefonkonferanse for analytikere
Tid: 14.00 CET

For å delta, ring: +44(0)20 3427 1917, kode 1779938# senest ti minutter før (13.50 CET).

Christian Clausen, konsernsjef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, og Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, deltar. Etter en kort presentasjon fra ledelsen følger en mer detaljert del med spørsmål og svar.

Et opptak av telefonkonferansen vil bli lagt ut på www.nordea.com etter konferansen. Opptaket vil også være tilgjengelig på tlf.: +44 020 3427 0598, kode 1779938# til og med 1. august.

Presentasjon for analytikere i London 18. juli
Tid: 12.30 lokal tid
Sted: The May Fair Hotel, Stratton Street, London W1J 8LT

Christian Clausen, konsernsjef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén, leder av Investor Relations og Emma Nilsson, IR Officer, deltar. Presentasjonen med spørsmål og svar forventes å vare rundt én time.

For å delta, vennligst kontakt: Lauren Richardson i Citi Bank på e-post Lauren.richardson@citi.com.

For mer informasjon:
Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, +46 8 614 7880
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, 40200210

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com