Nordea presenterer resultat for 2. kvartal 2015 torsdag 16. juli 2015

Rapporten vil bli offentliggjort rundt kl. 08.00 CET.

Pressekonferanse
Tid: 10.30 CET
Sted: Smålandsgatan 17, Stockholm

Konsernsjef Christian Clausen presenterer resultatene.
Presentasjonen, som holdes på engelsk, kan følges på www.nordea.com hvor du også finner presentasjonsmaterialet. Etter presentasjonen vil Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, og Ari Kaperi, Group CRO, svare på spørsmål.

Internasjonal telefonkonferanse for analytikere
Tid: 14.30 CET

For å delta, ring +44(0)20 3427 1904, kode 6812385# senest 14.20 CET.
Christian Clausen, konsernsjef, Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, og Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, deltar. Etter en kort presentasjon fra ledelsen blir det anledning til å stille spørsmål.
Et opptak av telefonkonferansen vil bli lagt ut på www.nordea.com. Frem til 23. juli vil et opptak også være tilgjengelig på telefon +44(0)20 3427 0598, kode 6812385#.

Presentasjon for analytikere og investorer i London 17. juli
Tid: 13.00 lokal tid
Sted: The Langham, 1c Portland Place, Regent Street, London W1B 1JA

Torsten Hagen Jørgensen, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, Andreas Larsson, Senior IR Officer, og Emma Nilsson, Senior IR Officer, deltar. Presentasjonen med spørsmål og svar forventes å vare rundt én time. Det vil bli servert lunsj.
For å delta, vennligst kontakt: Marie Ealding i Nordea på e-post: marie.ealding@nordea.com

Delårsrapport på engelsk og svensk
Delårsrapporten publiseres på engelsk og svensk. Pressemeldingen med et sammendrag av resultatene publiseres på dansk, engelsk, finsk, norsk og svensk.

For mer informasjon:
Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, +46 722 350 515
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, 402 00 210

Tags:

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com