Nordea presenterer resultat for 2. kvartal 2017 torsdag 20. juli

Delårsrapporten vil bli offentliggjort ca. kl. 07.00 CET.

Pressekonferanse
Tid: 08.30 CET. Registrering fra kl. 08.00 CET. Av sikkerhetsgrunner må gyldig ID fremvises.
Sted: Mäster Samuelsgatan 17, Stockholm.

Konsernsjef Casper von Koskull presenterer resultatene.
Presentasjonen holdes på engelsk og kan følges direkte på www.nordea.com der du også finner presentasjonsmaterialet.

For å delta kontakter du Petter Brunnberg i Nordea på e-post: petter.brunnberg@nordea.com

For å lytte til konsernsjefens pressekonferanse og delta i den påfølgende spørsmålsrunden (starter ca. kl. 09.00 med Torsten Hagen Jørgensen, Group COO, og Rodney Alfvén, leder av Investor Relations) ringer du +44(0)20 3427 1910 eller +46(0)8 5033 6539, kode 9955905 senest kl. 08.20 CET.

Et opptak av pressekonferansen vil bli lagt ut på www.nordea.com . Et opptak vil også være tilgjengelig frem til 27. juli på telefon +44(0)20 3427 0598 eller +46(0)8 5051 3897, kode 9955905.

Presentasjon for analytikere og investorer i London 21. juli
Tid: 08.00 lokal tid.
Sted: Hyatt Regency London, 30 Portman Square, London W1H 7BH.

Torsten Hagen Jørgensen, Group COO, Heikki Ilkka, Group CFO, Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, og Pawel Wyszynski, Senior IR Officer, deltar. Presentasjonen med spørsmål og svar forventes å vare rundt én time.

For å delta kontakter du Jinnie Kane i Carnegie på e-post: jinnie.kane@carnegie.co.uk

Delårsrapporten publiseres på engelsk og svensk. Pressemeldingen med et sammendrag av resultatene publiseres på dansk, engelsk, finsk, norsk og svensk.

For mer informasjon:
Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, +46 722 350 515
Christian Steffensen, kommunikasjonsdirektør i Norge, +47 40882373

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com