Nordea presenterer resultat for 2. kvartal 2017 torsdag 20. juli

Delårsrapporten vil bli offentliggjort ca. kl. 07.00 CET.

Pressekonferanse
Tid: 08.30 CET. Registrering fra kl. 08.00 CET. Av sikkerhetsgrunner må gyldig ID fremvises.
Sted: Mäster Samuelsgatan 17, Stockholm.

Konsernsjef Casper von Koskull presenterer resultatene.
Presentasjonen holdes på engelsk og kan følges direkte på www.nordea.com der du også finner presentasjonsmaterialet.

For å delta kontakter du Petter Brunnberg i Nordea på e-post: petter.brunnberg@nordea.com

For å lytte til konsernsjefens pressekonferanse og delta i den påfølgende spørsmålsrunden (starter ca. kl. 09.00 med Torsten Hagen Jørgensen, Group COO, og Rodney Alfvén, leder av Investor Relations) ringer du +44(0)20 3427 1910 eller +46(0)8 5033 6539, kode 9955905 senest kl. 08.20 CET.

Et opptak av pressekonferansen vil bli lagt ut på www.nordea.com. Et opptak vil også være tilgjengelig frem til 27. juli på telefon +44(0)20 3427 0598 eller +46(0)8 5051 3897, kode 9955905.

Presentasjon for analytikere og investorer i London 21. juli
Tid: 08.00 lokal tid.
Sted: Hyatt Regency London, 30 Portman Square, London W1H 7BH.

Torsten Hagen Jørgensen, Group COO, Heikki Ilkka, Group CFO, Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, og Pawel Wyszynski, Senior IR Officer, deltar. Presentasjonen med spørsmål og svar forventes å vare rundt én time.

For å delta kontakter du Jinnie Kane i Carnegie på e-post: jinnie.kane@carnegie.co.uk

Delårsrapporten publiseres på engelsk og svensk. Pressemeldingen med et sammendrag av resultatene publiseres på dansk, engelsk, finsk, norsk og svensk.

For mer informasjon:
Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, +46 722 350 515
Christian Steffensen, kommunikasjonsdirektør i Norge, +47 40882373

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com