Nordea presenterer resultat for 3. kvartal 2012 onsdag 24. oktober

Pressemeldingen vil bli offentliggjort cirka klokken 07.00 CET.

Presse- og analytikerkonferanse
Tid: 09.30 CET
Sted: Regeringsgatan 59, Stockholm

Konsernsjef Christian Clausen presenterer resultatet og svarer på spørsmål på presse- og analytikerkonferansen. Deretter leder Fredrik Rystedt, Group CFO, og Ari Kaperi, Group CRO, møtet med analytikerne. Begge presentasjonene gis på engelsk og kan følges direkte på www.nordea.com der også presentasjonsmaterialet blir publisert.

Internasjonal telefonkonferanse for analytikere
Tid: 14.30 CET
For å delta: ring +44 (0)20 7136 2051, kode 6439229# senest ti minutter før (14.20 CET).

Christian Clausen, konsernsjef, Fredrik Rystedt, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO og Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, deltar. Etter korte presentasjoner fra ledelsen følger en mer detaljert del med spørsmål og svar.

Et opptak av telefonkonferansen vil bli lagt ut på www.nordea.com etter konferansen. Opptaket vil også være tilgjengelig på telefon +44 (0)20 3427 0598, kode 6439229# til og med 31. oktober.

Presentasjon for analytikere og investorer i London 25. oktober
Tid: 08.00 lokal tid
Sted: The Broadway Room @ The Westbury Hotel
Bond Street (på hjørnet av Conduit Street)
Mayfair, London W1S 2YF

Christian Clausen, konsernsjef, Fredrik Rystedt, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén, leder av Investor Relations og Andreas Larsson, Senior Investor Relations Officer, deltar. Presentasjonen med spørsmål og svar forventes å vare rundt én time.

For å delta, vennligst kontakt: Ann Nunn, ann.nunn@abgsc.com, +44 (0)20 7905 5662

For mer informasjon:
Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, +46 8 614 7880
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, 40200210

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com