Nordea presenterer resultat for 3. kvartal 2012 onsdag 24. oktober

Pressemeldingen vil bli offentliggjort cirka klokken 07.00 CET.

Presse- og analytikerkonferanse
Tid: 09.30 CET
Sted: Regeringsgatan 59, Stockholm

Konsernsjef Christian Clausen presenterer resultatet og svarer på spørsmål på presse- og analytikerkonferansen. Deretter leder Fredrik Rystedt, Group CFO, og Ari Kaperi, Group CRO, møtet med analytikerne. Begge presentasjonene gis på engelsk og kan følges direkte på www.nordea.com der også presentasjonsmaterialet blir publisert.

Internasjonal telefonkonferanse for analytikere
Tid: 14.30 CET
For å delta: ring +44 (0)20 7136 2051, kode 6439229# senest ti minutter før (14.20 CET).

Christian Clausen, konsernsjef, Fredrik Rystedt, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO og Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, deltar. Etter korte presentasjoner fra ledelsen følger en mer detaljert del med spørsmål og svar.

Et opptak av telefonkonferansen vil bli lagt ut på www.nordea.com etter konferansen. Opptaket vil også være tilgjengelig på telefon +44 (0)20 3427 0598, kode 6439229# til og med 31. oktober.

Presentasjon for analytikere og investorer i London 25. oktober
Tid: 08.00 lokal tid
Sted: The Broadway Room @ The Westbury Hotel
Bond Street (på hjørnet av Conduit Street)
Mayfair, London W1S 2YF

Christian Clausen, konsernsjef, Fredrik Rystedt, Group CFO, Ari Kaperi, Group CRO, Rodney Alfvén, leder av Investor Relations og Andreas Larsson, Senior Investor Relations Officer, deltar. Presentasjonen med spørsmål og svar forventes å vare rundt én time.

For å delta, vennligst kontakt: Ann Nunn, ann.nunn@abgsc.com, +44 (0)20 7905 5662

For mer informasjon:
Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, +46 8 614 7880
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, 40200210

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com