Nordea receives approval to use advanced IRB approach

The Swedish Financial Supervisory Authority (FSA), in agreement with the three other Nordic FSAs, has on 14 January approved Nordea’s application to use the advanced internal ratings-based (IRB) approach for the bank’s corporate exposures in the Nordic region.

This approval will affect Nordea’s core tier 1 capital ratio due to lower risk-weighted assets as well as higher core tier 1 capital. The pro forma Q3 2013 impact on the core tier 1 capital ratio is calculated at approximately 0.7 percentage points.

In December Nordea received approval to use the foundation IRB approach for corporate exposures in Russia. The pro forma Q3 2013 impact on the core tier 1 ratio is approximately calculated at 0.2 percentage points.

These two approvals confirm the previously stated pro forma Q3 2013 core tier 1 ratio at 15-16%.

Due to the silent period Nordea will not give any further comments before the release of the fourth quarter report, which will be presented on 29 January.

Contact:
Rodney Alfvén, Head of Investor Relations, +46 8 614 7880
Erik Durhan, Chief Press Officer, +46 8 614 8125

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com