Nordea setter ned fastrenten igjen

Siden årsskiftet har Nordea kuttet fastrenten med 0,8 prosentpoeng. Nå kan renten bindes fra 2,5 prosent.

- Alle kunder som nå ønsker å binde renten, får et svært konkurransedyktig fastrentetilbud fra Nordea, sier leder for bankvirksomheten i Nordea Norge, John Sætre.

Både kunder under 34 år og kunder i Premium-programmet får den billigste fastrenten på 2,5 prosent, mens alle kunder kan binde renten på 2,65 prosent (3 års binding).

- Fastrente er et godt tilbud for deg som trenger forutsigbarhet. Nordea er konkurransedyktig på både fast- og flytende rente, og våre dyktige rådgivere er tilgjengelige alle dager, hele året. Går du inn på en fastrenteavtale nå, er du som er under 34 år, garantert en rente på 2,7 prosent de fem neste årene. Det kan være en god forutsigbarhet å ha med seg for mange, forteller Sætre.

Bør man binde renten nå?
Å velge fastrente er i teorien det samme som å kjøpe en forsikring mot at boutgiftene øker dersom lånerenten går opp. I mange tilfeller er nå fastrenten lavere enn den flytende, noe som gjør tilbudet ekstra gunstig for mange kunder. Man kan også velge en kombinasjonsløsning hvor en del av lånet har fast rente- og en del har flytende rente.

Nye fastrentesatser gjelder fra i dag, 08. januar 2015. Oversikt over nye rentesatser finner du på nordea.no.

For mer informasjon:

Unni Strømstad, kommunikasjonssjef i Nordea Norge. Mob: 47 97753453. E-mail: unni.stromstad@nordea.no

.

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, rundt 1.400 salgskontorer og er blant de ti største fullservice bankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm, Helsinki og København.

www.nordea.com

Tags: