Nordea utnevner Dag Andresen til sjef for internrevisjonen i konsernet

Nordea utnevner Dag Andresen til sjef for internrevisjonen i konsernet Dag Andresen, 37, er utnevnt som sjef for internrevisjonen i Nordea AB (publ). Han vil tiltre stillingen i september 2001. Dag Andresen er i øyeblikket økonomidirektør og leder for økonomi og kontroll for personkundeområdet i Den Norske Bank, Oslo. Han har både en internasjonal executive MBA og en MBA fra Handelshøyskolen i Helsinki, er siviløkonom fra Norges Handelshøyskole og har eksamen fra den norske luftkrigsskolen og sjøforsvarets befalsskole. Dag Andresen har tidligere innehatt ledende stillinger i den Nordiske Investeringsbanken (NIB) og Kværner ASA, Helsinki samt i den norske marinen og luftforsvaret. For ytterligere informasjon: Thorleif Krarup, CEO, +46 8 614 7901 Harald Arnkværn, Formann i revisjonskomiteen i Nordeas styre, +47 22 40 21 00 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 8611 11 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00300/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/11/20010511BIT00300/bit0001.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com