Nordea utnevner leder for Group Support and Procurement

Nordea utnevner leder for Group Support and Procurement Gert Aage Nielsen (48) er utnevnt som leder av Group Support and Procurement i Nordea og vil umiddelbart tiltre stillingen. Den nye, felles støtte- og innkjøpsorganisasjonen er etablert innen Group Staffs. For å øke stordriftsfordeler og effektivitet vil enheten konsolidere generelle støttetjenester og innkjøp på konsernnivå som ikke er primært forbundet med forretningsaktiviteter, Gert Aage Nielsen har hatt flere lederstillinger i Nordea, sist som finansdirektør i Nordea Securities. Han har PhD i økonomi fra Universitetet i København. For mer informasjon: Peter Schütze, leder av Group Staffs, +45 33 33 42 00 Erik Evrén, leder av Group Media Relations, +46 8 614 86 11 Nordea er det ledende finanskonsernet i Norden og Østersjøområdet, og virksomheten drives gjennom tre forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking og Asset Management & Life. Nordea- konsernet har mer enn 10 millioner kunder og 1 245 bankkontorer. Nordea er tilstede i 24 land. Nordea-konsernet er verdensleder innen nettbank, med 3,1 millioner nettbankkunder. Nordea-aksjen er notert i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00870/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/21/20021021BIT00870/wkr0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com