Nordea utnevner nye medlemmer til konsernledelsen

Erik Ekman er utnevnt til ny leder av Wholesale Banking, og Snorre Storset er utnevnt til ny nestleder i Wealth Management. Begge blir medlem av konsernledelsen (GEM).

Erik Ekman (46) har hatt flere forskjellige stillinger i Nordea Markets, som er en del av Wholesale Banking, siden han kom til Nordea i 2008, sist som en av to ledere i Markets FICC.

Snorre Storset (43) har ledet Nordea Life & Pensions siden 2012. I tillegg til å bli nestleder i Wealth Management skal han lede en ny Private Banking-enhet som samler Private Banking-enhetene i Danmark, Finland, Norge, Sverige og utenfor Norden.

- Med utnevnelsene av Erik Ekman og Snorre Storset har vi et veldig sterkt lederteam på plass. De har vist solide lederegenskaper i tidligere stillinger, og erfaringen og kompetansen deres vil være et verdifullt bidrag i den videre utviklingen av fremtidens relasjonsbank, sier konsernsjef Casper von Koskull.

Endringene trer i kraft 1. november.

For mer informasjon:
Synne Ekrem, senior kommunikasjonsrådgiver, +47 997 67 996

Informasjonen i denne pressemeldingen er i overensstemmelse med svensk lov (1991:980) om handel med finansielle instrumenter og/eller svensk lov (2007:528) om verdipapirmarkedet.

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com