Nordeas årsresultat 21. februar 2002

Nordeas årsresultat 21. februar 2002 Nordea offentliggjør årsresultatet for 2001 torsdag 21. februar. Pressekonferanse Det vil bli avholdt pressekonferanse i Stockholm kl. 12.30 lokal tid. Pressekonferansen vil bli overført med satellitt til København og Oslo kl.12.30 (lokal tid) og til Helsinki kl.13.30 (lokal tid). Steder Stockholm: Smålandsgatan 24 København: Strandgade 3 Oslo: Middelthunsgt. 17, Majorstuen Helsinki: Aleksanterinkatu 36 B Konsernsjef Thorleif Krarup og finansdirektør Arne Liljedahl vil på pressekonferansen presentere og kommentere rapporten. Pressekonferansen holdes på engelsk og overføres live på Internett på www.nordea.com. Pressekonferansen vil TV-overføres via satellitten Eutelsat W1 10 på 10 grader øst, transponder B2. For pressekonferansen er down-link kanal A 10960,1700 V For Power-Point presentasjonen er down-link kanal B 10969,1700 V FEC 3/4, symbolrate 6.113, lydkanal 1. Analytikerpresentasjon Det vil bli avholdt analytikerpresentasjon i Stockholm kl. 14.30 lokal tid. Sted:Smålandsgatan 24. Konsernsjef Thorleif Krarup, finansdirektør Arne Liljedahl og leder for Group Credit and Risk Control Carl-Johan Granvik vil på pressekonferansen presentere og kommentere rapporten. Lysbildepresentasjon fra analytikerpresentasjonen vil også være tilgjengelig på www.nordea.com. Internasjonale telefonkonferanser Det vil bli avholdt telefonkonferanse for analytikere med konsernsjef Thorleif Krarup, finansdirektør Arne Liljedahl og leder for Group Credit and Risk Control Carl-Johan Granvik kl. 17.00 CET. For å delta, vennligst ring + 46 8 500 525 50. Du bes registrere deg minst 10 minutter før presentasjonen tar til. Et opptak vil være tilgjengelig på +46 8598090 09 000, møte nummer 500 525 50, kode 010221 i en uke etter konferansen. Analytikerpresentasjon i London Fredag 22. februar er Nordea Securities vert for en analytikerpresentasjon i London med konsernsjef Thorleif Krarup, finansdirektør Arne Liljedahl, leder for Group Credit and Risk Control Carl-Johan Granvik og leder for Investor Relations Sigurd Carlsen. Vennligst møt opp kl. 11.45. Presentasjonen begynner kl. 12.00. Presentasjonen, inkludert spørsmål og svar, er forventet å vare en time og vil bli etterfulgt av lunsj. Sted: Great Eastern Hotel Bishopsgate/Chancery Room Liverpool Street London EC2M 7QN Hvis du ønsker å delta på London-presentasjonen, vennligst registrer deg hos Karina Christensen, Nordea Securities Ltd., faksnummer: +44 (0)20 7630 4870, telefon: +44 (0)20 7808 5760 eller e-post: karina.christensen@nordeasecurities.com For mer informasjon: Erik Evrén, leder for Group Media Relations, +46 8 614 8611 Sigurd Carlsen, leder for Investor Relations, +46 8 614 7852 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/18/20020218BIT00890/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/18/20020218BIT00890/bit0001.pdf

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com