Nordeas fokus er på endringene som nå gjennomføres internt

Den nederlandske finansavisen NRC spekulerte torsdag kveld om en fusjon mellom Nordea og ABN Amro. Andre internasjonale medier har fulgt etter.

- Nordea kommenterer aldri rykter eller spekulasjoner, og det gjør jeg heller ikke denne gangen, sier Casper von Koskull.

- Det eneste vi fokuserer på, er endringene vi nå gjennomfører i Nordea, inklusive store prosjekter som forenklingsprogrammet og arbeidet med bedriftskulturen vår.

For mer informasjon:

Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, +46 72 235 05 15
Helga Baagøe, leder av Group External Communications, +46 72 141 18 07

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com