Nordeas norske konsesjon innvilget

Nordeas norske konsesjon innvilget Den norske regjeringen innvilget i dag konsesjon til Nordea for å anskaffe alle aksjene i Christiania Bank og Kreditkasse AS (CBK). Hans Dalborg, konsernsjefen i Nordea sier, "Vi er meget tilfreds med at vår nordiske firkløver snart vil være på plass og konsesjonen fra de norske myndighetene gir oss muligheten til å øke tempoet. Vi ser nå frem til å starte det nye året med CBK som en del av Nordeakonsernet." "Vi har allerede planer for en effektiv integrasjonsprosess samt for en hurtig innføring av CBKs beste praksiser innen konsernet. De første utnevnelsene i toppledelsen ble gjort i november og vil snart bli fulgt av ytterligere utnevnelser på de forskjellige forretningsområdene, sier Thorleif Krarup, visekonsernsjef i Nordea. En tidsplan for fullføring og oppgjør og andre nødvendige tiltak vil bli kunngjort om kort tid. Videre tiltak inkluderer * Det pliktige tilbudet skal være åpent i fire uker * Tvungen overføring * Notering av Nordea-aksjene på Oslo Børs og avnotering av CBK-aksjene * I løpet av februar 2001 vil CBK avholde en ekstraordinær generalforsamling for å endre vedtektene, velge bedriftsforsamling, en kontrollkomité og en valgkomité For ytterligere informasjon: Lars Thalén, Group Identity & Communications, +46 8 614 79 51 Torben Laustsen, Group Identity & Communications +45 33 33 34 51 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 86 11 Lauri Peltola, Media Relations, +358 9 165 42 324 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/18/20001218BIT01330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/18/20001218BIT01330/bit0002.pdf

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com