Nordeas norske kunder får Apple Pay

Fra i dag kan Nordeas kunder i Norge ta i bruk Apple Pay. Med Apple Pay blir mobilbetaling enkelt, raskt og sikkert.

– Vi er glade for å kunne tilby Apple Pay til kundene våre, det er en svært brukervennlig løsning. Jeg er sikker på at dette vil gjøre hverdagen enklere for mange, sier Snorre Storset, administrerende direktør i Nordea Norge.

Sikkerhet og beskyttelse av personlig informasjon er kjernen i Apple Pay. Når et debet- eller kredittkort brukes med Apple Pay, blir kortnumrene ikke lagret på enheten eller Apple-serverne. I stedet blir et unikt kontonummer tildelt, kryptert og lagret på en sikker måte i det såkalte «Secure element» på enheten. Hver transaksjon er autorisert med en unik, dynamisk sikkerhetskode.

Med 1,7 milliarder korttransaksjoner per år og utstrakt mobilbruk i Norden er digitale løsninger til kundene en viktig del av Nordeas strategi.

Nordea lanserte Apple Pay i Sverige, Finland og Danmark høsten 2017.
– Erfaringene derfra er at kundene virkelig liker betalingsløsningen og at de blir positivt overrasket over hvor enkelt det faktisk er, sier Storset.

Apple Pay er enkelt å sette opp, og brukerne vil fortsatt motta alle bonuser og fordeler som tilbys gjennom kreditt- og debetkort. I butikker fungerer Apple Pay med iPhone SE, iPhone 6 og nyere og Apple Watch.

Netthandel i apper og på nettsteder som godtar Apple Pay, gjøres enkelt ved bruk av Touch-ID. Du slipper å fylle ut skjemaer eller gang på gang skrive inn adresse- og fakturaopplysninger. Betaling for varer og tjenester i apper eller i Safari fungerer med iPhone 6 og nyere, iPhone SE, iPad Pro, iPad Air 2 og iPad mini 3 og nyere. I tillegg kan du bruke Apple Pay i Safari på Mac-er lansert i eller etter 2012 med macOS Sierra og bekrefte betalingen med iPhone 6 eller nyere eller Apple Watch, eller med Touch-ID på den nye MacBook Pro.

Les mer: www.nordea.no/apple-pay og http://www.apple.com/apple-pay/

For mer informasjon:
Synne Ekrem, kommunikasjonssjef i Nordea Norge, mobil 99 76 79 96

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com