Nordeas salg av kortinnløsningsvirksomheten til Nets er sluttført

Salget av Nordeas kortinnløsningsvirksomhet til Nets ble sluttført i dag.

Som tidligere kommunisert i en pressemelding 15. juni 2015 ble virksomheten solgt for EUR 230 millioner basert på selskapsverdi. Nordeas realisasjonsgevinst etter skatt er på rundt EUR 175 millioner. Realisasjonsgevinsten etter skatt består av rundt EUR 178 millioner som regnskapsføres som andre driftsinntekter og rundt EUR 3 millioner som regnskapsføres som skattekostnad.

For mer informasjon:
Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, +46 72 235 05 15
Unni Strømstad, kommunikasjonsdirektør i Norge, +47 97753453

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com