Nordeas styre har vedtatt å gjennomføre fusjonsplanene

Styret i Nordea Bank AB har vedtatt å fortsette arbeidet med å fusjonere Nordea og datterbankene Nordea Bank Danmark, Nordea Bank Finland og Nordea Bank Norge. Målet er at fusjonene skal være gjennomført i begynnelsen av 2017.

Alle godkjennelsene som er nødvendige for å gjennomføre fusjonen mellom Nordea Bank Finland og Nordea Bank AB, er på plass. Prosessene med å få myndighetenes godkjennelse i Danmark og Norge pågår og oppfattes som konstruktive.

Begrunnelsen for gjennomføringen av fusjonene er uendret og i tråd med det som tidligere er kommunisert.

For mer informasjon:

Rodney Alfvén, leder av Investor Relations, +46 72 235 05 15

Christian Steffensen, pressesjef Nordea Norge, +47 408 82 373

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com