Ny leder av Nordea Investment Management

Ny leder av Nordea Investment Management Henrik Priergaard (41) er i dag utnevnt til ny leder av Nordea Investment Management. De to siste årene har Henrik Priergaard vært medlem av Executive Management Group i Asset Management & Life. Nordea Investment Management er en forretningsenhet i Asset Management & Life og tilbyr kapitalforvaltningstjenester gjennom avdelinger i de fire nordiske landene samt i Frankfurt og New York. For mer informasjon: Christian Clausen, leder av Asset Management & Life, +45 33 33 15 00 Henrik Priergaard, leder av Nordea Investment Management +45 33 33 15 84 Bjarne Rostbøll Christiansen, presseansvarlig for Asset Management & Life, +45 33 33 10 79 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00190/wkr0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com