Ny sjef for IT i Nordea

Ny sjef for IT i Nordea Jarle Haug er utnevnt til leder for Group IT i Nordea fra 1. mars 2002 - Nordea er verdens ledende innenfor e-banking og en av de største IT- brukere og selskaper i Norden, og Group IT stiller derfor store krav til sin leder, sier Tom Ruud, leder for Group Staffs i Nordea. Jarle Haug er i dag leder for Forretningsstab/-støtte i Nordea Bank Norge ASA og har hatt en rekke stillinger i K-Bank siden 1989. Jarle Haug tar over etter Bengt-Åke Eriksson, som går av med pensjon til sommeren. Bengt-Åke Eriksson ble den første lederen for Group IT for to år siden etter å ha hatt den samme stillingen i Nordbanken og MeritaNordbanken i 10 år. - Nordea og Group IT vil møte store utfordringer når det gjelder koordinering og effektivitet, sier Haug. - Jeg ser frem til den meget krevende og viktige stillingen som leder for Group IT, er hans konklusjon. For mer informasjon: Jarle Haug, leder for Forretningsstab/-støtte, Nordea Bank Norge ASA, +47 90 08 76 33 Tom Ruud, leder for Group Staffs, +46 8 614 79 61 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/08/20020208BIT00290/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/08/20020208BIT00290/bit0001.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com