Ordinær generalforsamling i Nordea 24. april

Ordinær generalforsamling i Nordea 24. april Nordea AB (publ) har i dag innkalt sine aksjonærer til ordinær generalforsamling onsdag 24. april kl. 15.00 svensk tid i Aula Magna, Stockholms universitet, og med mulighet for aksjonærer å delta på generalforsamlingen kl. 16.00 finsk tid i Finlandia Hall i Helsinki og kl. 15.00 dansk tid på Scandic Hotel Copenhagen via video-samsending. Innkallingen til generalforsamlingen blir offentliggjort i dag i Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet, Helsingin Sanomat, Hufvudstadsbladet, Berlingske Tidende og Jyllands-Posten og er tilgjengelig på Nordeas hjemmeside, www.nordea.com. Mer informasjon: Erik Evrén, leder av Group Media Relations, +46 8 614 8611 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/22/20020321BIT01160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/22/20020321BIT01160/wkr0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com