Peter Nyegaard forlater Nordea

Peter Nyegaard, medlem i konsernledelsen, Chief Operating Officer i Wholesale Banking og landsjef i Danmark, har besluttet å forlate Nordea.

- Det har vært et privilegium å være med på å forme Nordea og Nordens sterkeste kapitalmarkeds- og storkundevirksomhet. Men det har også vært mye jobb, og etter 26 år i banken ønsker jeg nå å tilbringe tid med familien og reflektere over mitt fremtidige yrkesliv, sier Peter Nyegaard.

- I løpet av sin lange karriere i Nordea har Peter på en enestående måte bidratt til utviklingen av vår kapitalmarkeds- og storkundevirksomhet og dermed til den svært sterke posisjonen vi har innen Wholesale Banking i dag. Jeg ønsker ham lykke til i fremtiden, sier konsernsjef Christian Clausen.

Mads G. Jakobsen, nestleder i Retail Banking, er utnevnt til ny landsjef i Danmark.

For mer informasjon:
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør Norge, +47 402 00 210

Informasjonen i denne pressemeldingen er i overensstemmelse med svensk lov (1991:980) om handel med finansielle instrumenter og/eller svensk lov (2007:528) om verdipapirmarkedet.

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com