Postgirot fusjoneres med Nordea

Postgirot fusjoneres med Nordea Postgirot Bank AB (publ) fusjonerte med Nordea Bank Sverige AB (publ) 20. desember 2002. Fusjonen innebærer at aksjeselskapet opphører som juridisk enhet. Postgirots betalingssystem og tjenester er de samme som tidligere, men nå i Nordea Bank Sverige under navnet Postgirot. Nordea overtok Postgirot Bank i 2001. I første omgang ble selskapet et datterselskap av Nordea Bank Sverige. Patent- och registreringsverket har i dag registrert den svenske Finansinspektionens tillatelse til at bankene fusjoneres. Fusjonen gjør det mulig for Nordea å tilby kundene raskere og bedre betalingsløsninger og å effektivisere forretningsprosessene. Rundt 90 prosent av alle svenske bedrifter, kommuner og foreninger har konti i Postgirot. Totalt bruker 425.000 bedrifter og 800.000 personkunder Postgirots betalingstjenester. For mer informasjon: Ann-Leena Mikiver, informasjonsjef i Sverige, + 46 8 614 9007 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/20/20021220BIT00200/wkr0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com