Presentasjon av Nordeas kvartalsresultat 7. mai

Presentasjon av Nordeas kvartalsresultat 7. mai Nordea offentliggjør resultatet for 1. kvartal onsdag 7. mai. Pressekonferanse Tid: 13.00 CET. Sted: Smålandsgatan 24, Stockholm Konsernsjef Lars G Nordström og Arne Liljedahl, Group CFO, vil være til stede. Pressekonferansen vil overføres direkte på Internett på www.nordea.com. PowerPoint presentasjonen vil være tilgjengelig på www.nordea.com. Presentasjon for analytikerne Tid: 15.00 CET. Sted: Smålandsgatan 24, Stockholm Konsernsjef Lars G Nordström, Arne Liljedahl, Group CFO , og Carl-Johan Granvik, Group CRO, vil være til stede. PowerPoint presentasjonen vil være tilgjengelig på www.nordea.com. Internasjonal telefonkonferanse for analytikere Tid: 17.00 CET. For å delta: ring +44 (0) 20 7162 0195 senest ti minutter før (16.50 CET). Passordet er Nordea. Konsernsjef Lars G Nordström, Arne Liljedahl, Group CFO, Carl-Johan Granvik, Group CRO, og Sigurd Carlsen, Group IRO, vil være til stede. Opptak: tilgjengelig frem til 14. mai på telefon +44 (0) 20 8288 4459, kode 279132. Presentasjon for analytikerne i London 8. mai Tid: 11.45 GMT. Start: 12.00 GMT. Sted: Haberdashers' Hall, 18 West Smithfield, London EC1 Arne Liljedahl, Group CFO, Carl-Johan Granvik, Group CRO, og Sigurd Carlsen, Group IRO, vil være til stede. Presentasjonen, inkludert spørsmål og svar, er forventet å vare en time og vil bli etterfulgt av buffetlunsj. For å delta: kontakt Carla van den Akker per faks +44 (0) 20 7888 6151, telefon +44 (20) 7888 8925 eller e-post carla.vandenakker@csfb.com. For mer informasjon: Sigurd Carlsen, Group IRO, + 46 8 614 7852 Kjell J. Flø, informasjonsdirektør, Norge, 22 48 50 24 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/29/20030429BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/29/20030429BIT00300/wkr0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com