Prospera-undersøkelsen for store bedriftskunder: Nordea nummer 1 i Norden

Nordea Corporate & Investment Banking (C&IB) ble kåret til beste bedriftsbank av store nordiske selskaper i Prospera-undersøkelsen for 2018, der vi oppnår en rekordhøy score for kundetilfredshet. I både Finland og Danmark ble Nordea rangert som nummer én over konkurrentene våre, med en høyere kundetilfredshet enn noensinne.

– Jeg er utrolig stolt over at kundene våre har valgt oss som nummer én. Det er ikke bare et bevis på at strategien vår fungerer, men det viser også verdien vi tilfører når vi jobber sammen på tvers av funksjoner og som et team. Hele verdikjeden, og alle deler av banken som samarbeider, har vært avgjørende for at vi har kunnet oppnå denne posisjonen. Det er veldig viktig for oss å være en god rådgiver for kundene våre, og jeg ser frem til å være med på å utvikle virksomheten i 2019 og videre fremover, sier Martin A Persson, leder av Wholesale Banking.

I Danmark og Finland ble Nordea C&IB rangert som beste bedriftsbank med en rekordhøy score for kundetilfredshet i den årlige Prospera-undersøkelsen for store bedriftskunder. Nordea C&IB i Sverige leverer også de beste resultatene noensinne for kundetilfredshet og nærmer seg målet – førsteplassen. I Norge fikk Nordea en bronsemedalje.

– Vi er stolte over å se at reisen vi startet på i 2016 med ny kurs og nytt ambisjonsnivå, blir anerkjent av de store og viktige bedriftskundene våre. Vi har jobbet hardt for å bli mer agile og enklere å forholde seg til, og på å øke intensiviteten og koordinasjonen, samtidig som vi vil opprettholde eller styrke vår relevans hos kundene, sier Mathias Leijon, Global Co-Head i C&IB

– Vi vil fortsette å legge listen høyt for hva vi ønsker å oppnå sammen med kundene våre, og å utnytte vår egen formålserklæring. 2019 blir et spennende år, og vi ser frem til å jobbe tett sammen i hele verdikjeden for å fortsette å være førstevalget i Norden, sier Michael Zeier, Global Co-Head i C&IB.

For mer informasjon:
Mathias Leijon, Global Co-Head i Corporate & Investment Banking, +46 10-1565639
Christian Steffensen, kommunikasjonsdirektør i Nordea Norge, +47 408 82 373

Tags:

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com