Randi Marjamaa ny administrerende direktør i Nordea Liv

Randi Marjamaa (40) er ny administrerende direktør i Nordea Liv. Marjamaa kommer fra stillingen som nestleder for Nordeas bankvirksomhet i Norge.

Hun etterfølger Jørund Vandvik (60) som går av med pensjon etter å ha ledet selskapet i 18 år.

- Jeg ser frem til å jobbe i Nordea Liv og til å fortsette å oppfylle kundenes ønsker og behov når det gjelder livsforsikringer og pensjonssparing, sier Randi Marjamaa.

Hun har hatt forskjellige lederstillinger i Nordea siden 2006. Randi Marjamaa har en Master i Economics and Business Administration fra Norges Handelshøyskole i Bergen. Hun tiltrer stillingen 1. oktober.

- Etter 18 år ved roret i en virksomhet som har passert 100 milliarder kroner i midler til forvaltning, føles det riktig og naturlig å gi stafettpinnen videre, sier Jørund Vandvik.

For mer informasjon:

Synne Ekrem, senior kommunikasjonsrådgiver i Nordea Norge, tlf 99 76 79 96

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com