RETTELSE; Nordea fikk medhold i skattesak i Norge

RETTELSE; Nordea fikk medhold i skattesak i Norge Den engelske, finske og norske utgaven av pressemeldingen fra Nordea meddeler at en fremtidig skattebesparelsene på inntil ca. 750 mill. kroner "...vil bli inntektsført i regnskapet for 2. kvartal 2001". Dette er korrekt hva regnskapet for Kreditkassen angår. I Nordeas konsernregnskap vil det bli tatt høyde for dommen ved å justere konsernets goodwill i forhold til Kreditkassen. Kontaktpersoner: Arne Liljedahl, Chief Financial Official, +46 8 614 79 96 Sigurd Carlsen, Investor Relations, +46 8 614 78 52 Erik Evrén, Group Media Relations, +46 8 614 86 11 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00620/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00620/bit0001.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com