Salg av Nordeas General Insurance er gjennomført

Salg av Nordeas General Insurance er gjennomført Nordea har nå fått de nødvendige tillatelsene fra regulerende myndigheter og konkurransemyndigheter når det gjelder det tidligere annonserte salget av Nordeas General Insurance (Tryg-Vesta Gruppen til Tryg i Danmark smba. Salget er nå oppgjort og gjennomført. Tryg i Danmark smba vil derfor fra i dag overta full kontroll med Tryg- Vesta Gruppen. Det økonomiske ansvaret ble overført til Tryg i Danmark smba 1. juli 2002. De endelige justeringene av nettoverdien av Tryg- Vesta Gruppen vil medføre et tilleggstap på salget på EUR 4 millioner som vil bli inkludert i regnskapet for 3. kvartal for Nordea. For mer information: Arne Liljedahl, Group CFO, +46 8 614 79 96 Sigurd Carlsen, leder av Investor Relations, +46 8 614 78 52 Torben Laustsen, leder av Group Identity and Communications, +46 8 614 79 16 Nordea er det ledende finanskonsernet i Norden og Østersjøområdet, og virksomheten drives gjennom tre forretningsområder: Retail Banking, Corporate and Institutional Banking, Asset Management & Life og betjener mer enn 10 millioner kunder. Konsernet har 1 245 bankkontorer, en rekke telefon- og nettbanktjenester og er representert i 22 land. Nordea-konsernet er en verdensleder innen nettbank, med 3,1 millioner nettbankkunder. Nordea-aksjen er notert i Stockholm, Helsinki og København. www.nordea.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.waymaker.net Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00240/wkr0002.pdf

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com