Salget av Nordea Ejendomme er fullført

Alle betingelser for salget av det danske eiendomsforvaltningsselskapet Nordea Ejendomme er oppfylt. Salget ble offentliggjort 28. august 2018 og fullført 29. november 2018.

Det forventes at sluttføringen av transaksjonen vil resultere i en kapitalgevinst på rundt EUR 35 millioner for Nordea, som forventes å bokføres under Andre driftsinntekter i fjerde kvartal 2018. Kostnadene reduseres med rundt EUR 8 millioner per år, inntektene synker med rundt EUR 16 millioner per år.

For mer informasjon:
Tenna Schoer, pressekonsulent, +45 70 80 11 62

Tags:

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com