Salget av UC fullført

Alle vilkår for salget av UC AB til Asiakastieto Group Plc, offentliggjort 24. april 2018, har nå blitt oppfylt, og salget ble fullført 29. juni 2018.

Nordea Bank AB har mottatt 2 303 315 aksjer i Asiakastieto Group Plc samt cirka EUR 26 millioner i kontanter. Salget vil generere en kapitalgevinst på cirka EUR 84 millioner og vil rapporteres i bankens resultater for andre kvartal 2018. Mottatte aksjer tilsvarer 9,6 % av totale aksjer og stemmeretter i Asiakastieto Group Plc.

For mer informasjon:
Claes Eliasson, Group Communications, +46 72 141 67 12

Tags:

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com