Salget av UC fullført

Alle vilkår for salget av UC AB til Asiakastieto Group Plc, offentliggjort 24. april 2018, har nå blitt oppfylt, og salget ble fullført 29. juni 2018.

Nordea Bank AB har mottatt 2 303 315 aksjer i Asiakastieto Group Plc samt cirka EUR 26 millioner i kontanter. Salget vil generere en kapitalgevinst på cirka EUR 84 millioner og vil rapporteres i bankens resultater for andre kvartal 2018. Mottatte aksjer tilsvarer 9,6 % av totale aksjer og stemmeretter i Asiakastieto Group Plc.

For mer informasjon:
Claes Eliasson, Group Communications, +46 72 141 67 12

Tags:

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com