Trade in Nordea temporarily suspended

The trade with shares in Nordea Bank AB (publ) has temporarily been suspended on the NASDAQ OMX Nordic stock exchanges. The reason is that the interim report for the Nordea Bank Norge Group has been made public due to a human error.

Nordea Bank Norge Group represented about 15% of the total Nordea Bank Group’s result in 2011. The interim report of Nordea Bank Norge Group has now been published and is available on Nordea’s webpage (Nordea.com).

Trading in Nordea Bank AB (publ) shares is expected to resume shortly.
The interim report for the Nordea Bank AB (publ) in total will be published as planned tomorrow, 18 July, at 07.00 CET.

For further information:

Jan Larsson, Head of Communication, + 46 70 593 34 12
Rodney Alfvén, Head of Investor Relations, + 46 72 235 05 15

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, kontorer på ca. 650 forskjellige steder og er blant de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Mer informasjon: www.nordea.com