Trade in Nordea temporarily suspended

The trade with shares in Nordea Bank AB (publ) has temporarily been suspended on the NASDAQ OMX Nordic stock exchanges. The reason is that the interim report for the Nordea Bank Norge Group has been made public due to a human error.

Nordea Bank Norge Group represented about 15% of the total Nordea Bank Group’s result in 2011. The interim report of Nordea Bank Norge Group has now been published and is available on Nordea’s webpage (Nordea.com).

Trading in Nordea Bank AB (publ) shares is expected to resume shortly.
The interim report for the Nordea Bank AB (publ) in total will be published as planned tomorrow, 18 July, at 07.00 CET.

For further information:

Jan Larsson, Head of Communication, + 46 70 593 34 12
Rodney Alfvén, Head of Investor Relations, + 46 72 235 05 15

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com