Utnevnelser innen Life Insurance and Pensions og innen Markets

Utnevnelser innen Life Insurance and Pensions og innen Markets Nordea og Kreditkassen fortsetter integrasjonsprosessen med ytterligere utnevnelser Nordea og Christiania Bank og Kreditkasse kunngjorde de første lederutnevnelsen i november. Etter at Nordea ble innvilget en norsk bankkonsesjon ble det foretatt utnevnelser på forretningsområdene og for konsernfunksjonene. Prosessen fortsetter og følgende utnevnelser på forretningsområdene Life Insurance and Pensions og Markets vil tre i kraft fra 1. januar 2001. Life Insurance and Pensions En felles ledelse for Vesta Liv, Vesta Link, K-Fondsforsikring og Norske Liv har blitt utnevnt og vil ha ansvaret for integrasjonen av de norske selskapene. Utnevnelser: Jørund Vandvik, sjef for Life Insurance and Unit Link - Norway Ole-Wilhelm Meyer, sjef for Private Market Asgeir Sveen, sjef for Corporate Market Erling Falk, sjef for Insurance Techniques Markets Utnevnelser: Jan Pollestad, sjef for Sales - Norway Morten Tysnes, sjef for Global FX Trading Ytterligere informasjon: Ib Mardahl-Hansen, sjef for Life Insurance and Pensions, +45 44 20 30 10 Peter Nyegaard, sjef for Markets, +45 33 33 60 02 Erik Evrén, Media Relations, +46 8 614 8611 Kjell Flø, Media Relations, +47 22 48 50 24 Lauri Peltola, Media Relations, +358 9 165 42324 Anne Thommesen, Media Relations, +45 33 33 12 35 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på foelgende hjemmeside: http://www.bit.se Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT01060/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT01060/bit0002.pdf

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com