Nordnet ansetter spareøkonom for å satse på pensjon

Bjørn Erik Sættem er ansatt som ny spareøkonom i Nordnet. Ansettelsen er et ledd i at Nordnet skal satse sterkere på fond og pensjon.

Sættem har jobbet med sparing og personlig økonomi i 20 år, og er utdannet siviløkonom. Han kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Storebrand, hvor han har jobbet med pensjon, sparing, bank og forsikring. Før det var har journalist og senere redaktør i magasinet Dine Penger.

Mens investeringsøkonom Tom Hauglund fortsatt skal gi børsnyheter og analyser til aktive sparere, vil Sættem snakke om langsiktige trender og spareprinsipper.

- Jeg er veldig glad for å få en så rutinert kollega som Bjørn Erik med på laget. Han har knallsterk kompetanse innen sparing, pensjon og personlig økonomi. Like viktig er det at han er flink til å forklare vanskelige finans-ting på en enkel måte, sier Anders Skar, Norgesjef i Nordnet. Skar forteller at målsettingen er at Sættem skal bli en av Norges mest profilerte rådgivere innenfor langsiktig sparing.

Nordnet har med årene tatt en solid posisjon innen sparing og investering i Norge, spesielt blant aktive sparere. Nå har Nordnet ambisjoner om å ta en posisjon i pensjonssparemarkedet, blant annet ved å tilby pensjonskapitalbevis og etterhvert også IPS.

- Det er langt flere nordmenn som sparer langsiktig i fond og pensjonsporteføljer enn som handler aktivt i enkeltaksjer. Denne store gruppen trenger også råd og vink for få pengene til å vokse raskere, og her vil Sættem bidra, sier Skar videre.

- Jeg gleder meg til å ta fatt på denne folkeopplysningsjobben som spareøkonomstillingen innebærer. Jeg brenner for sparing, investering og pensjon, og tar mål av meg å bli sparernes nye vaktbikkje, sier Sættem i en kommentar.

- Nordnet er kjent for lave kostnader og et bredt produktspekter, samt å sette kunden i førersetet. Dette er egenskaper som er viktig for meg som spareøkonom, og for alle som sparer langsiktig, sier Sættem videre.

Les spareøkonomens ferske intro-blogg, hvor han forteller mer om hans planer. https://blogg.nordnet.no/hei-jeg-er-nordnets-nye-spareokonom/

For mer informasjon, kontakt:
Anders Skar | Norgesjef Nordnet | tlf: 959 222 77 | mail: anders.skar@nordnet.no
Bjørn Erik Sættem| Spareøkonom Nordnet | tlf: 920 45 330| mail: bjorn.saettem@nordnet.no

Nordnet er en bank for investeringer i aksjer og fond som er tilstede i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Tanken bak Nordnet er å la kundene selv ta kontroll over pengene og investeringene sine, og målet er å bli førstevalget for sparing og investering i Norden. Besøk oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.no, www.nordnet.se, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.

Nordnet er en nordisk bank for investeringer og sparing, som gir kundene kontroll over pengene sine. Vi er 350 ansatte i Norge, Sverige, Danmark og Finland som jobber sammen for at Nordnet skal bli førstevalget for sparing og investeringer i Norden.