Nordnet lanserer handel med tyske aksjer

Nordnet har lansert Nordnet Tyskland (www.nordnetonline.de) og dermed handel i realtid i realtid via internett med tyske aksjer for norske, svenske, danske og tyske kunder. Nordnet tilbyr handel på samtlige børser i Tyskland med minstekurtasje 11 Euro for aksjehandel på XETRA (ca 90 kr) för norske kunder. "Våre kunder har unike muligheter til å handle på utenlandske børser. Vi tilbyr nå handel i Sverige, Danmark, USA, Tyskland og snart Finland. Alt i realtid via internett til lave priser uansett marked", sier Lars Thorstensen, Salgs- & Markedssjef i Nordnet Norge. Det tyske aksjemarkedet er et av de største i Europa. På XETRA handles over 6.000 aksjer. Inklusive alle warrants og aksjerelaterte spesialinstrumenter, som først og fremst handles på de lokale parkettbørsene, så tilbyr Nordnet nå handel med over 120.000 instrument på det tyske markedet. "Det skal ikke være dyrt eller vanskelig å kjøpe eller selge utenlandske aksjer. Vi fjerner barrierer og endrer spillereglene for våre kunder. Nå tilbyr vi våre kunder handel med tyske aksjer like enkelt og billig som for norske aksjer", sier Lars Thorstensen, Salgs- & Markedssjef i Nordnet Norge. Eller som vi sier på Nordnet - Change rules! For ytterligere informasjon, kontakt: Lars Thorstensen, Salgs- & Markedssjef, +47 23333009, +47 92821704, lars.thorstensen@nordnet.no

Nordnet er en nordisk bank for investeringer og sparing, som gir kundene kontroll over pengene sine. Vi er 350 ansatte i Norge, Sverige, Danmark og Finland som jobber sammen for at Nordnet skal bli førstevalget for sparing og investeringer i Norden.