SP-test viser at Nordsjö Tinova UV Super Terrace er best i test

Report this content

Sveriges ledende forskningsinstitutt SP (Sveriges Tekniska Forskningsinstitut) har testet åtte terrassebeiser fra Nordens ledende malingsleverandører, og resultatet viser at Nordsjö Tinova UV Super Terrace er testens store vinner.

SP har testet Nordsjö Tinova UV Super Terrace og sju andre produkter fra ledende malingsleverandører på det nordiske markedet. Terrassebeisene ble utsatt for sterk UV-stråling og intensiv vannbelastning, og etter testen ble fargeforandring, blærer, sprekker og generelt utseende vurdert.

Resultatet viser en tydelig fordel for terrassegulv som ble behandlet med Nordsjö Tinova UV Super Terrace. Sammenlignet med produktene til de øvrige produsentene er overflaten som ble beiset med Nordsjö Tinova UV Super Terrace, mindre påvirket av den strenge testen, noe som viser at Nordsjös vanntynnbare produkter er et miljøvennlig alternativ som gir treverket på f.eks. terrassen og i hagemøblene dine den beste beskyttelsen.

Nordsjö Tinova UV Super Terrace hadde den minste fargeforandringen av de åtte testede produktene og viser ingen tendenser til sprekk- eller blæredannelse, og dette gjør at produktene får den høyeste skåren i SP-testen – Best i test!

– Bak dette fantastiske produktet ligger mange års forskning og utvikling, og vi er glade for å kunne tilby kundene våre et produkt som de kan føle seg trygge på, sier Jenny Lundegård, Innovation Manager i Nordsjö.

Fakta Nordsjö Tinova UV Super Terrace:

-        Fargebestandig
-        Beskytter i opptil 4 år
-        Kan brekkes i mange farger
-        Tørker raskt
-        UV-beskyttelse

Besøk www.nordsjo.no for å få mer informasjon om Nordsjö og våre produkter

For mer informasjon:
Mette Dahl, tlf: 66 81 94 27, e-mail: mette.dahl@akzonobel.com
Akzo Nobel Coatings AS, tlf: 66 81 94 00, e-mail: post@nordsjo.no

Om Nordsjö
Nordsjö-varemerket har røttene sine i Nordström & Sjögren AB, som etablerte virksomheten allerede i 1903. I dag er Nordsjö et av de ledende og mest innovative varemerkene i Norden. Vi er svært opptatt av å utvikle og produsere produkter som er bærekraftige for miljøet, og vår ambisjon er å ligge skrittet foran gjeldende lover og krav. Ved vårt anlegg i Sege utenfor Malmö, som er Nordens største, utvikles og produseres maling, lakk, sparkel og trebeskyttelse for både forbrukeren og den profesjonelle maleren. Nordsjö inngår i AkzoNobel-konsernet, som er verdens største produsent av maling.

Om AkzoNobel
AkzoNobel er verdens største malingsbedrift og en ledende produsent av spesialkjemikalier og limsystemer. Vi utstyrer bedrifter og forbrukere over hele verden med innovative produkter og brenner for å utvikle bærekraftige løsninger for kundene våre. Blant våre velkjente varemerker finnes Eka, International, Nordsjö og Sikkens. Vi er gjentatte ganger ranket som en av de ledende bedriftene innen bærekraftig utvikling. Med hovedkontor i Amsterdam i Nederland driver vi virksomhet i over 80 land, der våre 50 000 engasjerte medarbeidere leverer fremtidens produkter og teknikk for å imøtekomme alle kravene som stilles i en verden i rask forandring.

Tags: