Huntington oppdatering

Stavanger, 2. april 2013: Norwegian Energy Company ASA (Noreco) kan melde at alle subsea-forberedelser nå er gjennomført, og de siste driftsforberedelser pågår nå i forbindelse med utbyggingen av Huntington-feltet i Storbritannia.

Siden forrige oppdatering som ble gitt den 21. mars 2013 har det oppstått noe forsinkelse i prosjektet på grunn av værforhold og teknisk arbeid som har tatt mer tid enn planlagt. Produksjonsstart er forventet i løpet av første halvdel av april.

Etter en oppstartperiode er feltet forventet å produsere rundt 6.000 fat oljeekvivalenter daglig netto til Noreco.

Noreco har en eierandel på 20 prosent i Huntington-feltet, som opereres av E.ON Exploration & Production.

Kjetil Bakken, Investor Relations Manager ( +47 91 889 889)