Huntingtonutbyggingen skrider fremover

Stavanger, 27. august 2008: Norwegian Energy Company ASA (Noreco - OSE:NOR), Oilexco, operatøren av Huntingtonfeltet i Storbritania, hvor Noreco har en 20% eierandel, har inngått en intensjonsavtale med Bluewater om bruk av produksjonsskipet  (FPSO) Glas Dowr på Huntingtonfeltet.

Dette bringer Huntingtonfeltet nærmere utbygging, og vi vil nå ferdigstille en utbyggingsplan for første fase av utbyggingen, sier administrerende direktør Scott Kerr.

Bruk av produksjonsskipet Glas Dowr er avhengig av en endelig avtale mellom partnerne.

Ytterligere detaljer knyttet til utbyggingsplanen for Huntingtonfeltet vil bli annonsert senere i år

Bakgrunnsinformasjon:
Noreco ble eier av 20% av lisens P1114 i Storbritania gjennom oppkjøpet av Altinex ASA i fjor. De andre rettighetshaverne i lisensen er Oilexco North Sea Limited (40 %, operatør) E.ON Ruhrgas UK Exploration and Production Limited (25%), and Carrizo Oil and Gas, Inc (15%). Lisensen ligger sentralt i Nordsjøen, nær eksisterende felt og infrastruktur. Lisensen dekker Huntington funnet, hvor to betydelige funn i reservoar av paleocen (Forties formasjonen) og øvre jura (Fulmar formasjonen) alder ble gjort i juni i 2007. Det er også et tidligere oljefunn i trias reservoar i lisensen.

Scott Kerr, administrerende direktør (+47 992 83 890)
Einar Gjelsvik, direktør for investorkontakt (+47 992 83 856)