Noreco fortsetter sitt porteføljeforvaltningsprogram

Stavanger, 26. august 2008: Norwegian Energy Company ASA (Noreco - OSE:NOR), Noreco har inngått en avtale om å selge en 20% eierandel i letelisens 455 i Norge til Lotos Exploration and Production Norge AS.
Noreco har i dag inngått avtale med Lotos Exploration and Production Norge AS om å selge seg ned i letelisensene PL455 i Norge. Lotos Exploration and Production Norge AS overtar en 20% andel i lisensen gjennom å påta seg 60% av bruttokostnadene relatert til en gjennomført skyting av seismikk over lisensen. Gjennomføring av avtalen er avhengig av utestående alminnelige godkjennelser.

-          Vi har en voksende portefølje på 7 produserende felt, 18 funn og 54 lisenser, og denne transaksjonen er en del av vår pågående porteføljeforvaltningsprogram, sier administrerende direktør Scott Kerr.

-          Vi er fornøyd med å gjøre en transaksjon med en av de nye selskapene på norsk sokkel,  fortsetter Kerr.

Lisensen ligger i Egersundbassenget, se vedlagte kart. Lisensen ble tildelt i TFO 2007 runden. Noreco er operator, og vil ha en 50% andel etter transaksjonen.

Scott Kerr, administrerende direktør (+47 992 83 890)
Einar Gjelsvik, direktør for investorkontakt (+47 992 83 856)