Produksjon juni 2013

Stavanger, 5. juli 2013: Norwegian Energy Company (Noreco) produserte 3 538 fat oljeekvivalenter (oe) per dag i juni 2013, og netto realisert pris var 102,5 dollar per fat oe justert for lagerverdier. Gjennomsnittlig produksjon for andre kvartal ble 4 561 fat oe per dag til en netto realisert pris på 101,8 dollar per fat oe.

Produksjon per felt, juni 2013 (fat oe per dag):

Nini Øst – 1 687

Huntington – 1 444

Cecilie – 169

Oselvar – 0

Nini – 238

Lulita – 0

Enoch – 0

Som meldt 24. juni 2013 tar ferdigstillelsen av gasseksportsystemet på Huntington-feltet lengre tid enn tidligere antatt grunnet systemrelaterte utfordringer. Operatøren arbeider kontinuerlig med å ferdigstille gassanlegget og øke produksjonen til full kapasitet.

Nini, Nini East og Cecilie har vært nedstengt totalt 10 dager i juni for planlagt vedlikehold og installeringsarbeid på Siri-plattformen. Utover dette har feltene produsert som forventet. Lulita-feltet var nedstengt gjennom måneden for fjerning av voks fra oljerørledningen og reparasjon av en ventil i gasseksportrørledningen fra Harald. Operatøren forventer oppstart om kort tid.

Oselvar var nedstengt hele juni på grunn av planlagt vedlikehold på Ekofisk og Ula. Operatøren forventer nå oppstart av feltet i midten av juli grunnet forsinkelser på Ula.

Produksjonsvolumene er foreløpige og selskapet tar forbehold om justeringer, endelige allokeringer mellom felt, kvalitetsjusteringer og priser.

John Bogen, Direktør for drift og HMS.  Tlf.: +47 992 83 879