Reparasjonsemisjon - allokering

SKAL IKKE FRIGIS, PUBLISERES ELLER DISTRIBUERES, HELT ELLER DELVIS, DIREKTE ELLER INDIREKTE, I AUSTRALIA, CANADA, JAPAN ELLER USA

Stavanger, 14. januar 2014: Det vises til tidligere børsmeldinger fra Norwegian Energy Company ASA ("Noreco" eller "Selskapet", ticker "NOR") vedrørende reparasjonsemisjonen på opp til NOK 100 million (det "Etterfølgende Tilbudet").

Tildeling av aksjer som skal utstedes i det Etterfølgende Tilbudet er nå gjennomført i VPS, i overensstemmelse med allokeringsprinsippene i prospektet datert 20. desember 2013. Det Etterfølgende Tilbudet var fulltegnet av eksisterende aksjonærer med tegningsretter (inkludert overtegning fra slike). Tegnere uten tegningsretter vil således ikke bli tildelt noen aksjer. Allokeringsbrev fra VPS med bekreftelse på antall aksjer tildelt og tegningsbeløp vil bli distribuert i dag.

For nærmere informasjon om betaling, registrering og notering mv av de nye aksjene vises til børsmelding kl 08:53 i dag, 14. januar 2014.

Følgende primærinnsidere har tegnet og blitt tildelt aksjer i det Etterfølgende Tilbudet:

Primarinnsider:                                    Aksjer tildelt:                       Aksjer etter gjennomføring:
Hilde Alexandersen                                      850,000                                  966,301
Kenneth Brix                                                 40,302                                    47,021
Ørjan Gjerde *                                           1,000,000                               1,000,000
Svein Arild Killingland                                1,500,000                                1,500,000
Liselotte Vibeke Kiørboe                               268,842                                  313,662
Anne Hellvik Kvadsheim                                492,713                                  492,713
Bård Arve Lærum                                         800,000                                  919,167
Øyvind Sørbø *                                          1,160,570                               1,354,053
Lars Winter Fosvold*                                 2,000,000                                2,291,169
Erik Borg                                                    158,853                                   197,972
* inkluderer aksjer allokert til og holdt av et assosiert selskap.

Arctic Securities ASA, Pareto Securities AS og Swedbank har vært tilretteleggere for det Etterfølgende TIlbudet. Schjødt har vært Selskapets juridiske rådgiver.

Kontaktperson:
Ørjan Gjerde, CFO (+47 900 35 738)

* * * *
This press release does not constitute an offer or solicitation to purchase or subscribe for securities in the United States. The securities referred to herein may not be offered or sold in the United States absent registration or an exemption from registration as provided in the U.S. Securities Act of 1933, as amended. The Company does not intend to register any portion of the offering of the securities in the United States or to conduct a public offering of the securities in the United States. Copies of this announcement are not being made and may not be distributed or sent into the Australia, Canada, Japan or the United States.

Certain statements contained herein that are not statements of historical fact, may constitute forward-looking statements. Forward -looking statements involve known and unknown risks, uncertainties and other factors that could cause the actual results or events concerning the Company to be materially different from the historical results or from any future results expressed or implied by such forward-looking statements. Although Noreco has attempted to identify important factors that could cause actual events or results to differ from those described in forward-looking statements contained herein, there can be no assurance that the forward-looking statements will prove to be accurate as actual future events could differ materially from those anticipated in such statements. Except as may be required by applicable law or stock exchange regulation, Noreco undertakes no obligation to update publicly or release any revisions to these forward-looking statements to reflect events or circumstances after the date of this document or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Noreco er et uavhengig norsk oljeselskap. Selskapets fokus er utforsking, utvikling og produksjon av olje og gass i Nordsjøregionen. Siden oppstarten i 2005 har selskapet vokst gjennom lisensrunder, vellykket utforsking og oppkjøp. Noreco har virksomhet i Norge, Danmark og Storbritannia, og har rundt 55 ansatte. Noreco er notert på Oslo Børs (ticker NOR).