Suppleringsvalg til styret og valg av medlemmer til nominasjonskomiteen

Stavanger, 23. desember 2014: Norwegian Energy Company ASA innkaller til ekstraordinær generalforsamling for valg til styre og nominasjonskomité. Generalforsamlingen vil finne sted i Stavanger 13. januar 2015. Innkalling er vedlagt.

Styrets leder Erik Henriksen har meddelt at han ønsker å fratre sitt verv (se melding fra selskapet datert 15. desember 2014) og i november gikk tidligere nestleder Tone Bjørnov ut av styret (se melding 11. november 2014). Med henvisning til dette har styret anmodet gjenværende medlem av selskapets nominasjonskomité om å utarbeide et forslag og anbefaling om valg av nye styremedlemmer som kan erstatte de to. De gjenværende aksjonærvalgte styremedlemmene Andreas Greve-Isdahl og Silje Augustson har bekreftet at de fortsetter som medlemmer.

To av medlemmene i selskapets nominasjonskomite har fratrådt (se melding fra selskapet datert 6. november 2014). Med henvisning til dette har styret anmodet gjenværende medlem av selskapets nominasjonskomité om i samråd med styret å utarbeide et forslag og anbefaling om valg av nye medlemmer til nominasjonskomiteen.

Forslagene vil bli offentliggjort på www.newsweb.no og gjort tilgjengelig på Selskapets hjemmeside, www.noreco.com så snart de er klare.

E-post: investorrelations@noreco.com

Noreco er et uavhengig norsk oljeselskap. Selskapets fokus er utforsking, utvikling og produksjon av olje og gass i Nordsjøregionen. Siden oppstarten i 2005 har selskapet vokst gjennom lisensrunder, utforsking og oppkjøp. Noreco har virksomhet i Norge, Danmark og Storbritannia, og har 53 ansatte. Noreco er notert på Oslo Børs (ticker NOR). For mer informasjon: www.noreco.com